document.write('
'); for (i=0; i < H.length; i++){ document.write('
'); } document.write('
') document.write('
'); for (i=0; i < S.length; i++){ document.write('
'); } document.write('
') }


آموزش الکترونیکی

دانستنی های آموزش مجازی

افزایش ارزش سرمایه بشری در اقتصاد جدید، ضرورت شکلهای بیشتر و بهتر آموزش را ایجاد نموده است. آموزش الکترونیکی نیز راهی جدید برای ایجاد یک اقتصاد جدید می باشد. ضرورت صنعت آموزش الکترونیکی گسترده بعنوان ادغام خدمات آموزشی و تکنولوژی سبب پیشرفت و ترقی فراوان شرکتهای آموزشی با دانش الکترونیکی شده است. در این صنعت چهار بازار اصلی از قبیل محتویات یادگیری فاصله دار(distribuited learning content)، توانمند کننده آموزش از راه دور (distance education enablers)، محیطهای  on line (online communities) و شرکتهای ارائه دهنده خدمات (online education related services online) وجود دارد.

     پیدایش چنین تکنولوژیهایی، شرکتها را قادر می سازد تا مطالب آموزشی زیادی را با هزینه های کمتر از آموزش به روش سنتی در سر تا سر جهان ارائه دهند. بازار "یادگیری فاصله دار"  آموزشی است که از طریق روشهای دیگر از قبیل اینترنت،سی دی رام، تلویزیون، نوار ویدئوئی و غیره ارائه می گردد. از لحاظ تاریخی رایج ترین روش، استفاده از CD-ROM است که کاربران می توانند توسط آن به محتویات امتحانات پاسخ گویند. با این وجود بازارهای زیادی در رابطه با آموزش از راه دور که در اینترنت فراهم می گردد ظهور نموده است. آموزش اینترنتی خود به دو دسته تقسیم می گردد یکی بطور همزمان (که مدرس کلاسهای online را با استفاده از تصویر یا ویدئو و چت تشکیل می دهد) و دیگری بطور غیر همزمان. که محتویات درسی از قبل ضبط شده است و هیچ واکنش یا عکس العمل زنده ای بین مدرس و دانشجویان برقرار نمی گردد اما تسهیلاتی فراهم می شود که دانشجویان بتوانند در هر زمان از روز در کلاسها شرکت نمایند). محیط های online ظهور یافتند تا بازارهای خاص مختلفی را در صنعت آموزش سرویس دهند. آموزش، زمینه ها و فرصتهای زیادی را برای رشد فراهم می آورد. اقتصاد جدید انگیزه های اقتصادی زیادی را ایجاد می نماید و موانع اساسی را برای آموزش در جهت اقتصاد پویا را از میان بر می دارد.

 

نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1390ساعت 1:17 توسط آرزو رحیمی| |

 

هدف آموزش الکترونيکي ارتقاي دانش و مهارتهاي نيروي انساني با بهکارگيري برنامه اي به روز و مقرون به صرفه است. حتي اگر کارمندان مؤسسه اي وقت کافي براي حضور در کلاسهاي سنتي داشته باشند ، باز هم آموزشهاي زنده مبتني بر کلاس درس هزينه بالايي براي شرکت ايجاد خواهد کرد. علاوه بر اين ، کارمندان بايد همزمان با پيشرفت فناوري ، اطلاعات خود را به روز کنند. از مزاياي ديگر آموزش الکترونيک مي توان به اين موارد اشاره کرد.

 

  الف. آموزش هميشگي براي همه کس و در همه جا:

در اين نوع آموزش ، دسترسي فراگيران به مطالب ومحتواي دوره وابسته به زمان ومکان نيست. اينترنت مي تواند اره حلي منطقي براي سازمانها باشد و دستيابي به اهداف آموزشي آنها را محقق سازد. از طريق شبکه هاي رايانه اي دسترسي به آموزش الکترونيک دائمي بوده و محدوديتي از لحاظ استفاده از آن براي کارمندان ، دانشجويان و نيز بقيه افراد جامعه وجود ندارد. تنها نياز اصلي براي استفاده از آموزش مبتني بر رايانه و آموزشهاي Online ، داشتن يک رايانه است.
همچنين ، در آموزش الکترونيکي افراد قادرند در هر ساعت از شبانه روز و در تمام هفته به فراگيري اطلاعات مورد نيازشان بپردازند.  

 

  ب. صرفه جويي در هزينه ها:

درآموزش الکترونيکي از هزينه هاي رفت وآمد و هزينه هاي مربوط به اساتيد و مشاوران کاسته و از اتلاف وقت جلوگيري مي شود. در اين آموزش ، دوره هاي آموزشي مي توانند به جلسات کوتاه تري تقسيم شده و در عوض در روزها و هفته هاي بيشتري ارائه شوند.درآموزش الکترونيکي ، مؤسسات کارمندان خود را دست نمي دهند و بازدهي کارکنان افزايش مي يابد ، زيرا به رفت و آمد در ساعات پرترافيک نياز نيست... 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1390ساعت 0:59 توسط آرزو رحیمی| |

دانشگاه مجازي يا دانشگاه الكترونيكي كه به دانشگاه قرن 21 هم معروف است .تقريبا از زماني كه اينترنت همگاني شد مطرح گرديد . طبق بررسي هاي انجام شده اولين كشوري كه اين دانشگاه را تاسيس كرد امريكا بود . چون اين كشور هميشه در مسائل الكترونيك نسبت به ساير كشورها پيش قدم بوده است .

البته فكر اوليه اين گونه دانشگاه ها مربوط به انگليسي ها مي باشد كه تحت عنوان Open University آن را مطرح كردند . ولي آمريكايي ها به طور عملي به اين مقوله ارزشمند پرداختند . براي تحصيل در اين سيستم آموزشي حداقل پيش نياز دانشجو براي شركت در دوره هاي آموزشي دسترسي به يك دستگاه كامپيوتر اينترنت و انگيزه قوي براي موفقيت در يك كلاس غير سنتي است .

 

مجازي و تدريس از طريق كامپيوتر و اينترنت فراتر از قيد زمان و مكان صورت مي گيرد . با اين روش دانشجو مي تواند در هر زمان و در هر جايي به آموزش دسترسي داشته باشد .اما دانشگاه مجازی چیست ؟

مطالبي كه در دانشگاه مجازي ارائه مي شود , مطالب مجازي نيست بلكه همان مطالبي است كه در دانشگاه حقيقي توسط استاد تدريس مي شود . با اين تفاوت كه در دانشگاه مجازي از ابزار خاصي استفاده مي شود تا فضاي دانشگاه جابجا شده و ارتباط استادو دانشجو در بستر تكنولوژي از راه دور ايجاد گردد . اين بستر همان IT يا بستر اينترنتي است . با توجه به وجود شبكه هاي اينترنتي , مطالب تدريس شده توسط استاد به مدت طولاني باقي مي ماند و دانشجو با استفاده از گيرنده ( كامپيوتر ) مي تواند در هر لحظه از شبانه روز از آن درس توليد شده بهره گيرد .

دانشگاه مجازي در واقع يك حالت خاصي از دانشگاه حقيقي يا نقطه مقابل آن است يعني در دانشگاه حقيقي ميز ,صندلي و ديگر ابزار و امكانات از جمله استاد و دانشجو به صورت فيزيكي وجود دارد در حالي كه در دانشگاه مجازي ,در محيطي ديگر , كامپيوتر , اينترنت و ماهواره خط ارتباطي بين استاد و دانشجو و كلاس هستند.
نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1390ساعت 0:47 توسط آرزو رحیمی| |

Phpچیست؟

    Phpیا پیش پردازنده ابر متن مخفف عبارتhypertext ptrprocessor 

  به این معنی که  php اطلاعات را قبل از تبدیل به زبانHtml پردازش میکند.

   این زبان اسکریپت نویسی به همراه html  بکار میرودوبر خلاف آن 

دارای قابلیت پردازش داده میباشد.

زبانهای برنامه نویسی وب را میتوانیم به دو دسته تقسیم کنیم:

 client side 1)

 Server side 2)

Client side : به برنامه هایی گفته میشود که بر روی کامپیوتر کاربر(کلاینت)

اجرا میشود.مانند جاوا اسکریپت ...

 Server side:برنامه هایی است که بر روی سرور اجرا میشود.مانند phpوasp

سمت سرویس دهنده بودن این زبان بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان

بر روی سرویس دهنده انجام می گیرد .
ادامه مطلب
نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1390ساعت 0:30 توسط فلور ناصری| |

• یادگیری الكترونیكی:

 

یكی از شیوه‌های از راه دور، سیستم E-learningاست. این واژه از تركیب دو واژه آموزش

 ازراه دور و اینترنت، به وجود آمده است.

یادگیری الكترونیكی در عین حال كه بسیار مؤثر و كارآمد است از لحاظ مالی نیز مقرون به

 صرفه بوده و امكان استفاده برای تمام افراد از هر قشر و موقعیتی را فراهم می‌آورد.

دراین روش با استفاده از ارتباط دو طرفه در اینترنت، مشكل محدودیت زمانی مرتفع شده و

 ارتباط میان استاد و فراگیر و همچنین هم‌كلاسی‌ها، مستقل از زمان و مكان خواهد بود. در این

 سیستم فراگیران می‌توانند از طریق اینترنت ثبت‌نام كرده، انتخاب واحد نمایند، درس مورد نظر

 رامشاهد و مطالعه نموده و از جلسات درس استاد بهره ببرند و در آخر دوره نیز امتحان دهند.

همچنین هر روز و هر لحظه كه اراده كنند، با استاد و هم‌كلاسی‌های خود ارتباط برقرار نموده و

 دربارة مفاد درس و یا تمرین‌ها تبادل نظر كنند.

با این روش، محتوای آموزشی و تجربیات اساتید مجرب هر رشته از طریق تكنولوژی الكترونیك

 به علاقه‌مندان در هر نقطه از جهان ارائه می‌گردد.

نوشته شده در جمعه بیست و سوم اردیبهشت 1390ساعت 0:28 توسط سمیرا جعفر رمشتی| |

 آژاکس یا  آجاکس :

 

به وسیله Jess James Garrett در مقاله ای در سال 2005 با عنوان آژاکس:یک روش

جدید برای ساخت برنامه های تحت وب اختراع شد .

آژاکس مجموعه ای از تکنیکهای برنامه نویسی یا یک راه حل خاص برای برنامه نویسی تحت وب است.

این تکنیکهای برنامه نویسی مستلزم این است که بتوانید یک صفحه وب را از طریق سرور

 بصورت یکپارچه بروزرسانی کنید اما بدون نیاز به اینکه یک نوسازی بلافاصله صفحه صورت گیرد.

Gmail یک برنامه است که از این تکنولو ژی استفاده می کند که به کاربران اجازه می دهد تا

ایمیلهایشان و اینباکسشان را بدون صدها بار نوسازی صفحه ویرایش و نوسازی کنند.

آژاکس از بهم پیوستن پنچ مورد زیر بوجود آمده است:

*     ارائه استاندارد پایه با استفاده از XHTML و CSS

*     نمایش پویا و تعامل با کاربر با استفاده از DOM(Document Object Model)

*     دستکاری و تبادل اطلاعات با استفاده از XML و XSLT

*     بازیابی غیر همزمان داده ها با استفاده از XMLHttpRequest

         (JavaScript)

*     شما همچنین به یک زبان سمت سرور برای مدیریت هر گونه تعامل با سرور نیاز خواهید داشت.

این زبانها عموما شامل :

PHP,ASP.NET(VISUALBASIC.NET,C#),جاوا

چرا باید ازآژاکس استفاده کرد؟

1. بروزرسانی بخش بخش صفحه به صورت مجزا

2. بازیابی نامرئی داده ها  

3. بروزرسانی مداوم

4. واسط های ملایم

4. سهولت و غنی سازی ملایم

5. بکش و رها کن

نوشته شده در پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1390ساعت 23:49 توسط سمیرا جعفر رمشتی| |

 معمایی که واقعا معماست!!؟؟

 

1. هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند پوشه ای به نام CON را

درهیچ قسمتی از کامپیوتر ایجاد کند. این چیزی خیلی عجیب... و باور

 نکردنی است.

 درمایکروسافت کل تیم نمی توانند پاسخ چنین اتفاقی را بدهند!!

همین حالا امتحان کنید،فولدری به نام CON را نمیتوانید ذخیره کنید.

 

 .2یک فایل تکست خالی باز کنید(کلیک راست،new text

document) سپس متن Bush hid the facts را تایپ کرده و

آنرا ذخیره کنید. پنجره را بسته و دوباره باز کنید.شکلی عجیب خواهید

 دید!!:surprised :

 

 .3موضوعی جالب و باور نکردنی که توسط برزیلیها کشف شد.

مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت زیر را تایپ کرده و دکمه

اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید

=rand (200, 99)

 

 

 

نوشته شده در پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1390ساعت 23:34 توسط سمیرا جعفر رمشتی| |

 

 آموزش الکترونیکی یا با ترجمه بهتر یادگیری الکترونیکی (به انگلیسی: electronic-learning) رشته‌ای است که از پیدایش اینترنت و گسترش این پدیدهٔ فن‌آوری و استفاده از قابلیت‌های آن ایجاد گردیده است و در حقیقت تکامل شیوه آموزش از راه دور برطرف کننده نیاز انسان‌های پرس‌وجوگر و خواهان یادگیری با توجه اختیاری بودن زمان و مکان است. آموزش الکترونیکی امروزه توجه بسیاری از دست اندرکاران آموزش را به خود جلب نموده و از مباحث و مصارف بسیار اساسی در اینترنت است.

مدت‌ها کتاب اصلی‌ترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب می‌شد، اما تحولات و پیشرفت‌های سریع فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اخیر سبب شده است بسیاری از جنبه‌های زندگی بشر دستخوش تغییرات بنیادین شده و مفاهیم جدیدی شکل گیرد. یکی از حوزه‌های که از این مهم متأثر شده، آموزش و فراگیری است که بسیاری از محدودیت‌های آن امروزه به واسطه پیشرفت‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در حال از بین رفتن است. آموزش الکترونیکی یکی از زمینه‌هایی است که استفاده از آن به جهت ارتقای کیفیت آموزش اجتناب ناپذیر است.

یادگیری الکترونیکی شکلی از یادگیری می‌باشد که از طریق ابزارهای الکترونیکی متنوع (اینترنت، اینترانت، اکسترانت، شبکه‌های ماهواره‌ای، نوارهای صوتی و تصویری، تلویریون محاوره‌ای، و سی‌دی‌رام‌ها)، عرضه و با شیوه‌های مختلف (خودگردان، کنترل به‌وسیله آموزشگر) کنترل می‌شود و به‌وسیله ساختارهای گوناگون (دوره‌ها، ماژولها، فعالیتهای یادگیری کوچک) اجرا می‌شود، و اجرای آن بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی (یادگیری هم‌زمان/غیرهم‌زمان) می‌باشد.

اولین مرکز آموزش الکترونیک در ایران که به صورت رسمی مدرک مورد تایید وزارت علوم را صادر نمود، مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران بود. در کنار این دانشگاه دولتی، دانشکدۀ مجازی علوم حدیث (http://vu.hadith.ac.ir )به عنوان یک دانشگاه غیردولتی موفق شد نخستین دورۀ آموزشی خود را در سال 1383 در بستر شبکۀ اینترنت اجرا کند و پس از کسب مجوزهای قانونی لازم از سوی وزارت علوم، در سال 1384 جذب دانشجو را به صورت رسمی آغاز کرد. در حال حاضر، دانشکدۀ مجازی علوم حدیث به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش الکترونیکی کشور فعالیت می‌کند و در چهارمین جشنوارۀ رسانه‌های دیجیتال موفق به کسب عنوان برترین مرکز آموزش الکترونیکی کشور شد.

مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت در سال ۱۳۸۳ تاسیس و برای اولین بار در کشور، اقدام به جذب دانش‌پذیر به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی با ظرفیت ۲۲۴ نفر با استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های آموزش الکترونیکی ( E – Learnig ) نمود . در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ نیز برای اولین بار در ایران، اقدام به جذب دانشجوپزاران به صورت فراگیر با ظرفیت ۲۵۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد با بهره گیری از آموزش کاملا الکترونیکی نمود. در سال ۸۸ دانشگاه علم و صنعت اولین دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را از راه کنکور سراسری جذب نمود.

 

 

نوشته شده در دوشنبه نوزدهم اردیبهشت 1390ساعت 21:15 توسط فلور ناصری| |


آموزش الکترونيکي روشهاي آموزشي کنوني را تکميل مي کند و در بعضي از موارد جايگزين
آن مي شود.يکي از رويکردهاي اصلي آموزش الکترونيکي ، آموزش ترکيبي به معني بکارگيري
بيش از يک رسانه در امر آموزش است مانند ترکيب آموزش توسط معلم و ابزارهاي بر پايه
وب که البته با اين روش ، آموزش الکترونيکي جايگزين آموزش کنوني نمي شود بلکه آن را
تکميل مي کند هرچه که در موارد بسياري آموزش الکترونيکي به تنهايي مي تواند پاسخگوي
نيازهاي آموزشي باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در دوشنبه نوزدهم اردیبهشت 1390ساعت 21:13 توسط فلور ناصری| |

 
برای اجرای کدها وبرنامه های این زبان نیازمند چندین پارامتر هستیم:
 
1)سیستم عاملی مانند ویندوز 2000 سرور،ویندوز اکی پی،یا لینوکس
 
 2)سرویس دهنده سازگار باphp مانند IIS
3)یک نسخه ازPHP
 
 
4) یک مرورگر وب همانند اینترنت اکسپلورر،نت اسکیپ،فایرفاکس و...
نوشته شده در دوشنبه نوزدهم اردیبهشت 1390ساعت 20:54 توسط فلور ناصری| |

*رودی در کامبوج شش ماه سال از شمال به جنوب وشش ماه دیگر از جنوب به شمال جریان دارد!!!

*یکی از شگفتی های ریاضی این است که وقتی عدد 111111111 را در خودش ضرب کنی حاصل خواهد شد:12345678987654321  !!

 

مار میتواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند !!

 فاصله بین مچ دست تا آرنج برابر با طول کف پا ست !!

منتظر دانستنی های بعدی باشید.


ادامه مطلب
نوشته شده در دوشنبه نوزدهم اردیبهشت 1390ساعت 20:47 توسط فلور ناصری| |

 

آلیا صبور جوانترین استاد دانشگاه در جهان میباشد او در تاریخ سوم اسفند سال1367 خورشیدی در نیویورک زاده شد.این دختر ایرانی تبار در حال حاضر به صورت تمام وقت در دانشکاه نیویورک تدریس میکند .

آلیا در هشت ماهگی خواندن را آغاز کرد وی در سن ده سالگی در دانشگاه استونی بروک ثبت نام کرد،در چهارده سالگی مدرک لیسانس خود را در دانشگاه نیویورک گرفت ودر سن 18 سالگی مدرک دکتری خود را از دپارتمان تکنولوژی فوزین در دانشگاه کانکوک سئول در کشور کره جنوبی دریافت نمود.

نام آلیا در تاریخ 19 فوریه 2008 به عنوان جوانترین  استاد دانشگاه در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.
نوشته شده در دوشنبه نوزدهم اردیبهشت 1390ساعت 20:41 توسط فلور ناصری| |

درسایت رسمی مودل آنرا چنین معرفی کرده اند :
Moodle is a Course Management System (CMS), also known as a Learning Management System (LMS) or a Virtual Learning Environment (VLE)
مودل یک نرم افزار تحت وب اپن سورس رایگان است که به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای آموزشی در چند سال اخیر در ایران هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
اما متاسفانه به دلیل اینکه هنوز برخی از مفاهیم دنیای مدرن در ایران نهادینه نشده است بسیاری از مراکزی که از مودل استفاده می کنند حتی از نوشتن نام مودل خودداری می کنند .

انجمن فارسی زبانان مودل فعال است اما تعداد کسانی که در آن به تبادل تجربه می پردازند واقعا کم هستند و این هم باز متاسفانه به دلیل نداشتن فرهنگ اشتراک دانش و اعتقاد به منفعت جمعی است .
اگر خواستید به تغییر این شرایط کمک کنید شما هم می توانید در این انجمن ها حضور فعال داشته باشید :

www.moodle.org

استفاده از مودل برای راه اندازی دوره های یادگیری الکترونیک در سازمان ها و مراکز آموزشی شروع بسیار خوب و در عین حال اقتصادی برای پا گذاشتن به دنیای آموزش های مدرن است .

 

نوشته شده در سه شنبه سیزدهم اردیبهشت 1390ساعت 20:0 توسط آرزو رحیمی| |

اصول طراحي يادگيري چند رسانه اي : اصول هفت گانه ماير
اين اصول عبارت است از:
1. اصل چندرسانه اي[1] : دانش آموزان زماني خوب ياد مي گيرندکه ازکلمات وتصا ويردرکنارهم استفاده شود نه اينکه تنهاازکلمات استفاده شود.
منطق نظري :
زمانيکه کلمات وتصاوير در کنار هم ارائه مي شوند، دانش آموزان فرصت ساختن مدل هاي ذهني تصويري وکلامي ونيز ايجاد ارتباط ميان آنها را بدست مي آورند.زمانيکه تنها کلمات ارائه مي شوند، دانش آموزان فرصت ايجاد يک مدل ذهني کلامي را دارند؛ اما اين احتمال کمتر است که بتوانند يک مدل ذهني تصويري را ايجاد کند وارتباطاتي را ميان مدل هاي ذهني تصويري وکلامي بوجود آورد.
2. اصل مجاورت مکاني[2] : دانش آموزان زماني خوب ياد مي گيرندکه در صفحه يا صفحه نمايشگر، تصاوير وکلماتي که مربوط به هم هستند نزديک به هم يا در کنار هم به نمايش در آيند تا اينکه دور از هم به نمايش در آيند.
منطق نظري :


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه سیزدهم اردیبهشت 1390ساعت 19:53 توسط آرزو رحیمی| |

 

يكي از بهترين روش هاي آموزش، آموزش به صورت اينتر اكتيو است. اينتر اكتيو در اين مقوله بدان معناست كه كاربر همزمان با آموزش حركات و رفتارها را انجام مي دهد ،كه اين روش باعث مي شود كاربر به سرعت و با دقت بيشتري مطلب را بياموزد. نرم افزارهايي كه در كشور ما به اين روش ساخته مي شوند متاسفانه تنها توسط تعداد معدودي از شركت هاي توليد كننده نرم افزارهاي آموزشي ساخته مي شوند ، در صورتي كه نرم افزارهايي موجود است كه به وسيله آنها مي توان يك چنين نرم افزارهاي آموزشي با سرعت خيلي بيشتر از نوع سنتي ساخت. در روش قديمي ، برنامه هاي آموزشي به صورت فيلم بودند كه نه تنها باعث حجيم شدن بسته آموزشي مي شد بلكه براي كاربر كه مجبور بود ساعت ها را با آن سر كند خسته كننده بود.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه سیزدهم اردیبهشت 1390ساعت 19:44 توسط آرزو رحیمی| |

چه کسی می دانست در فرای این کره خاکی یک دنیایی کاملا مجازی تشکیل می شود که در آن هیج موجود زنده ای زندگی نکند بلکه افکار ، ایده ها ، فکر ها و شاید مغز های در آن زندگی کنند.
در اصل حاکمان این سرزمین ها کسانی هستند که افکار و ایده های نو دارند و در جنگ و جدال با افکار دیگران پیروز می شوند.
این دنیا مرز های جغرافیایی ندارد خورشید در آن غروب نمیکند و هیچ محدودیتی ندارد همگان می تواند در این سرزمین های نو ظهور حکومت کنند تفریح و تجارت کنند به تحصیل علم بپردازند و اطلاعات جمع آوری کنند.

نوشته شده در سه شنبه ششم اردیبهشت 1390ساعت 21:42 توسط سمیرا جعفر رمشتی| |

 

 

E-learning. Virtual learning. Computer based training . Distance learning . computer assisted instruction . online learning
اگر در کنفرانسی در مورد تکنولوژی های جدید آموزشی شرکت کنید، ممکن است همه یا تعدادی ازا این واژه ها را بشنوید. ممکن است معنی همه یا بعضی را ندانید. حتی اگر معنی همه آنها را هم بدانید، ممکن است از خود بپرسید که این ها چه تفاوتی با هم دارند؟. معنی هریک چیست و کدام مفید تر است؟. این نکات را خود سخنران هم ممکن است نداند. در واقع اینها مفاهیمی هستند که همراه با این علم از زبان انگلیسی وارد زبان ما شده اند . در زبان انگلیسی هریک مفهوم جداگانه ای دارند ( گرچه تا حدودی معانی مشترک دارند ) ولی در زبان فارسی ممکن است هریک را بجای دیگری بکار ببریم. یا در یک مقاله ، برای رساندن یک مفهوم ، از همه آنها استفاده کنیم.
در این یادداشت قصد داریم مفهوم تعدادی از این عبارات را بررسی کنیم. 
 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه ششم اردیبهشت 1390ساعت 21:36 توسط آرزو رحیمی| |


:قالبساز: :بهاربیست: